Tulip satser stort på måltidsløsninger: Vil være markedsleder

Med et nyt sats på måltidsløsninger indleder Tulip Food Company et storsats på convenience-produkter, der skal gøre koncernen markedsledende i Danmark. Om få år skal omsætningen ramme en halv mia. kr.

Med et nyt stort sats på måltidsløsninger går Tulip ind i kampen om de danske convenience-kunder. Og målet er klart: Koncernen vil være markedsledende inden for kategorien.

I følge Fødevarewatch satte mangeårig kategorichef for pålæg og convenience i Salling Group, Søren Bo Christensen, sidste år ord på at han håbede at koncernen kunne efterleve de danske dagligvareaktørers  efterlysning af flere danske bud på måltidsløsninger.

Noget tyder på, at hans bønner er blevet hørt i Tulip Food Companys hovedkvarter i Randers.

"Convenience er uden tvivl fremtiden. Når vi ser på Holland eller England, kan man nærmest ikke få fersk kød i supermarkederne, men derimod en bred pamflet af convenieceretter- og løsninger. Vi vurderer, at vi kommer til at bevæge os mere i den retning i Danmark, og derfor er vi nødt til at være med på den vogn," siger Jakob Skovgaard, der er direktør for Tulip Food Company i Danmark.

Koncernen er nu klar med en serie af færdigretter, der i første omgang lanceres på tværs af den danske dagligvarehandel. Serien kører under mærket Den Grønne Slagter og vil i første omgang bestå af to kølede måltider.

Fokus er på mange grøntsager og et minimalt brug af E-numre. Derfor vil Tulip fra starten introducere en vegetarisk ret.

 

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle