God business i Ole Greens opfindelser

Agro Intelligence med opfinder Ole Green fik for alvor sit kommercielle gennembrud i 2017, viser regnskab.

Nej, jeg kan vist ikke klage. Heller ikke investorerne«.

Nogenlunde sådan starter samtalen med Ole Green, da vi vender, at bundlinjen er hoppet med et par mio. kr. op i rigtig retning i 2017 for selskabet, der opfinder og udbreder smartfarmning-teknologier, Agro Intelligence.

Overskuddet efter skat blev nemlig på 2,8 mio. kr. mod 118.000 kr. året før.

»Det var forventet og efter planen, at vi i 2017 skulle generere mere kommerciel aktivitet. Men det er da gået en lille smule bedre end det«, siger Ole Green, der både er direktør, stifter og medejer af selskabet.

Undervejs har selskabet og Ole Green genereret en masse overskrifter i landbrugspressen – bl.a. for sine ukrudtskort, opfindelsen af en selvkørende lugerobot, diverse logistik-apps m.m., og i januar blev Ole Green kåret til Årets Innovatør af Innovationsfonden. Men Ole Green er langt fra en énmandshær i virksomheden. I løbet af 2017 blev antallet af ansatte i virksomheden med adresse i Agro Food Park i Århus næsten fordoblet, så de i dag er 26-28 fuldstillinger i virksomheden.

»Vi kommer også til at være flere i løbet af 2018. Det er både tro, håb og et mål«, siger han. Bag fremgangen ligger bl.a. en stadig større forretning med at være konsulent for store internationale maskinproducenter. På Agritechnica blev det bl.a. velkendt, at det danske vidensfirma har leveret en app med logistik-løsninger til New Holland.

Faktaboks

Agro Intelligence i tal

  • Omsætning:Ukendt
  • Resultat efter skat: 2,8 mio. kr. 
  • Antal medarbejdere: Ca. 28 medarbejdere. 
  • Ud over egenproduktion sælger virksomheden konsulentydelser til maskinproducenter.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.