Hvad gør du, når du skal finde chauffører i en fart?

Halsted Maskinstation vandt udbudsrunde på kørsel af roer, og så var maskinstationen pludselig også en vognmandsforretning. Der manglede bare chauffører. Men det har de løst via Facebook og mund til mund.

Vi møder Kim Jørgensen. Hans arbejdstøj er neongult. De seneste ti år har han været lastbilchauffør. De sidste tre måneder for Halsted Maskinstation. Dermed er han en af pionererne, som er med på maskinstationens første sæson som vognmandsforretning ved siden af de sædvanlige landbrugsaktiviteter.

Dagligt skal de fire lastbiler nå 15-16 ture frem og tilbage til sukkerfabrikken. I alt kører Kim og kollegerne i maskinstationens lastbiler samt indlejede biler dagligt omkring 3.000 ton roer, altså i omegnen af 30 procent af de roer, som bliver hentet fra de vestlollandske marker, ind på sukkerfabrikken i Nakskov.

»Det er fedt, at du kommer ud og får kundekontakt med landmændene og hører, hvordan det går. Det får du ikke, hvis du kører paller frem og tilbage til København«, siger han.

Han og de øvrige kolleger er ikke blevet hyret efter en dyr annoncekampagne i en avis eller på nettet. De fleste ansættelser er sket, efter at folk har set et opslag på Facebook eller hørt om mulighederne hos bekendte.

»Vi har faktisk ikke brugt penge på annoncering. Det har været Facebook-opslag og mund til mund. Vi slår meget på, at det her er lokal kørsel, hvilket er attraktivt i forhold til langturs-kørsel«, fortæller Tina Rasmussen, som ud over at være gift med den daglige leder Kristoffer Rasmussen også står for logistik på kontoret.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.