MF viser ny traktor i løbet af 2020

MF har vision på plads til fremtidens traktor. Allerede næste år ser vi den første model.

Massey Ferguson kalder den en vision for fremtiden - ikke en reel traktor. Endnu.

Derfor er det også så som så med informationer om den koncept-traktor, koncernen viste frem på Agritechnica for nylig. Ikke desto mindre skal den vise lidt om, hvor Massey Ferguson er på vej hen på traktor-siden. Allerede til næste år bliver vi klogere, afslører Francesco Murro, marketingdirektør, Massey Ferguson.

»Det, vi viser her, er fremtidens koncept. Men i slutningen af næste år vil vi se den første traktorserie, som bygger på dette koncept«.

Et godt bud kunne være på den franske Sima-udstilling, der efter en omrokering for første gang afholdes i november 2020. Frankrig er nemlig hjemmebane for Massey Fergusons europæiske traktorfabrik, der ligger i Beauvais.

Alt er digitalt

Der var ikke adgang til koncept-traktoren på udstillingen, men illustrationer fra MF viser, at fremtiden bliver meget mere digital i kabinen, end hvad vi er vant til.

Bl.a. er der intet rat, men i stedet store digitale skærme, hvor føreren kan holde sig orienteret. Om det bliver allerede i den model, MF planlægger at lancere næste år, er dog uvis.

»Men vores kommende traktorer vil have design og platform, der tager udgangspunkt i det koncept, vi viser her på udstillingen«, tilføjer Murro.

Massey Ferguson arbejder på en afløser for de store MF 7700-modeller. Sandsynligvis bliver denne model den første, som følger det nye koncept.

Faktaboks

MFs fremtidskoncept:

  • Blev udstillet på Agritechnica
  • Er en vision for fremtiden
  • Kommende MF-traktorer vil læne sig op ad visionen ift. design og platform
  • Første reelle serie efter det nye koncept ventes i 2020

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.