Danish Agro skal forhandle Claas i Skandinavien

Claas og Danish Agro har indgået en aftale om forhandlingen af Claas-produkter i Norge, Sverige og Danmark.

Claas starter et eksklusivt samarbejde med grovvarekoncernen Danish Agro i Norge, Sverige og Danmark, når aftalen med den hidtidige salgspartner udløber. Det har parterne netop offentliggjort.

Herefter vil Danish Agro sammen med sine datterselskaber blive markedsansvarlig med ansvar for service og levering af reservedele til hele Claas-produktserien i hvert af de tre lande. Claas vil støtte opsætningen og udrulningen af grossist- og forhandlerorganisationen sammen med Danish Agro.

»Vi har ambitiøse mål i Skandinavien, og vi fortsætter med at implementere vores vækststrategi inden for salget. Det glæder mig, at vi har fundet en partner i Danish Agro, som vi både kulturelt og strategisk passer godt sammen med,« siger Jan-Hendrik Mohr, der er medlem af direktionen hos Claas og ansvarlig for salg og markedsføring.

Også Group CEO i Danish Agro-gruppen, Christian Junker, ser et stort potentiale i aftalen.

»Vi er meget tilfredse med aftalen med Claas. Vi forudser, at der vil ske signifikante strukturændringer inden for salg af maskiner i Skandinavien. Vi er en stærk, international virksomhed inden for landbrugssektoren i Skandinavien og Østersøregionen og vi er sikre på, at vi også her kan blive en stærk maskinpartner for landmændene,« siger Christian Junker, der fortsætter:

»Claas er et familieejet selskab med en stærk ledelse og mange års erfaring med produktion af kvalitetsmaskiner. Vores to virksomheder bygger på de samme værdier, og jeg er sikker på, at vi vil kunne opnå et frugtbart og tillidsfuldt samarbejde,« siger han.

Danish Agro vil sikre et omfattende salgs- og servicenetværk i Norge, Danmark og Sverige og vil benytte både eksisterende og nye forhandlere samt et erfarent salgs- og servicepersonale i processen.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.