Første bælte-Magnum afprøvet på dansk jord

Bælter, øget vægt og forstærket kabine er nogle af kendetegnene på Magnum Rowtrac. Tirsdag kom det første eksemplar til Danmark til markdemonstration.

Selvom den danske importør af Horsch, Stroco-Agro, havde en række nyheder med på redskabsfronten på den store markdemonstration, så var der også nyheder på traktor-siden. For første gang kom Case IH’s nye Magnum Rowtrac i marken på dansk jord.

»Traktoren er udstyret med bælter på bagakslen, og selvom der er tredjepartsleverandører på markedet, som tilbyder bælteundervogne til traktorer, så er Magnum Rowtrac lidt anderledes.

»Det er ikke bare en Magnum med bælter. Traktoren er tilpasset undervognen fra fabrikken. Det betyder blandt andet at bagakslen er anderledes, skærme og dieseltank er ændret. Samtidig er transmissionen også gearet anderledes, så traktoren fortsat kan køre 40 kilometer i timen,« fortæller Torben Nielsen, produktchef hos Case IH Danmark.

Fire ton tungere

Selve designet af bælteundervognen kommer fra den større Steiger Quadtrac, men med lidt mindre dimensioner. Det laver dog ikke om på, at vægten er øget på Magnum Rowtrac. Mens en standard Magnum CVX 380 vejer omkring 12,9 ton, så vejer samme model med bælter godt 17 ton - hovedsageligt på grund af den specielle bagaksel og bælteundervognen.

»Derfor er kabinen også forstærket, så den fortsat overholder sikkerhedskravene,« uddyber Torben Nielsen.

De første salgsklare Magnum Rowtrac forventes til Danmark til foråret 2016.

Korrigeret onsdag kl. 13.17: Tidligere stod der, at modellen er klar til salg i Danmark til efteråret, men der går lidt længere tid.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.