Nu står de på tæerne for at smide 12 meter strigle på markedet

For et par år siden viste Pöttinger for den allerførste prototype på en strigle frem for omverdenen.

Nu kommer den.

For Pöttinger gør ligesom mange andre internationale redskabsgiganter i øjeblikket en større indsats for at udvide mulighederne for give ukrudtet kamp til stregen den mekaniske vej.

Striglen Tinecare blev i dag præsenteret i en såkaldt forserie, der betyder, at når vi når på den anden side af vinteren og foråret melder sig rundt omkring i Europa vil producenten have 25 enheder klar, som de allerførste landmænd kan få ud på deres bedrifter, mens endnu flere vil kunne se den køre demo rundt omkring i Europa.

Det står klart efter, at Pöttinger gav en indsigt i, hvad man kommer til at præsentere af nye redskaber og videreudvikler på det eksisterende program.

Striglen leveres i en bredde på lidt over tolv meter, hvor den yderste sektion kan bringes op, hvis en arbejdsbredde passer bedre med ni meter.

Ifølge Pöttinger udmærker den sig ved at kunne give konstant tryk over hele arbejdsområdet og de mere end 400 fjedre.  Det oplyses, at traktorpiloten via hydraulikken kan indstille trykket fra mellem et halv til fem kg.

- Nu starter vi op med de her enheder stille og roligt og så er der ellers fuld gas fra sæsonen efter, lød det fra Andreas Egelwolf under præsentationen tirsdag ved byen Gunskirschen tæt på Pöttingers hovedkontor ”hjemme” i Østrig.

Under præsentationen viste Pöttinger også andre forbedringer på programmet for mekanisk ukrudtsbekæmpelse. Radranseren Flexcare får mulighed for sektionskontrol på alle enheder i bredderne fra 4,7 til 9,2 meter, mens  stjernerullerensen, som udover at udmærke sig med en enorm arbejshastighed, nu også kan påmonteres en frøkasse til såning af efterafgrøder.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.