Tæt løb mellem John Deere og New Holland om førstepladsen

Med tre registrerede traktorer mere end New Holland bliver John Deere den mest registrerede traktor i maj måned.

Der blev i maj måned registreret 103 nye traktorer. Dette er et lille fald i forhold til samme periode sidste år hvor der blev registreret 109.

Der var et tæt opgør imellem John Deere og New Holland om toppen med et antal registreringer på 30 for John Deere og 27 for New Holland.

På tredjepladsen finder vi Valtra med hele 13 nyregistreringer. Efterfulgt af Case IH med 9 nye registreringer. Hvilket er et mindre fald for Case IH som for samme periode sidste år havde et salg på 13 traktorer.

Hvis vi ser nærmere på antallet af registreringer ses det helt tydeligt hvilken model-serie der er den mest populære. Her er det John Deeres alsidige 6R-serie som klart løber med en førsteplads med 15 nyregistreringer. Denne førsteplads er tæt efterfulgt af New Hollands meget populære T7-serie som har haft 11 registreringer i samme periode.

På en femteplads finder vi Massey Ferguson med 7 registreringer i maj måned, tæt forfulgt af Class som fik registreret 6 nye traktorer.  For Claas er det værd at bemærke at samtlige af registreringerne udgøres af Axion 800-serien.

På en syvende plads ligger Fendt med 4 registrerede traktorer hvoraf to er den store 939 Vario traktor.

På en delt ottende plads ligger Deutz-Fahr og Holder med hver 3 nyregistreringer. Zetor lander på en niende plads med en registreret traktor i maj måned.

Af de 103 nye registreringer af traktorer var 95 af dem på over 80 hk.

Kilde: ND Data

Faktaboks

Traktorstatistik for Maj

John Deere: 30

New Holland: 27

Valtra: 13

Case IH: 9

Massey Ferguson: 7

Claas: 6

Fendt: 4

Deutz-Fahr: 3

Holder: 3

Zetor: 1

Ialt: 103

Kilde: ND Data

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.