Han skal have Case IH-hatten på internt i CNH

Morten Jørgensen er startet i nyt job som ham, der internt skal hejse Case IH-flaget hos CNH i Europa.

For tre år siden skiftede han til CNH og Case IH for at få nye udfordringer.

Kunne posten som marketing manager for Norden og Baltikum på et tidspunkt føre til nye muligheder i organisationen, var det bestemt et plus.

For nylig kom der så en chance, som Morten Jørgensen ikke kunne sige nej til.

Business Operations Manager for Case IH i Europa med en blanding af kontor hjemme i Danmark og kontorliv på Case IH’s europæiske hovedkontor i Østrig skiftevis hver anden uge.

»Det er et stort skridt for mig. Da jeg skiftede til Case IH fik jeg et job, hvor jeg skulle kigge ud over landets grænser. Nu skifter jeg så scene fra Norden og Baltikum og skal arbejde med den europæiske. Det er rigtig spændende«.

Hvad er så din nye rolle helt konkret?

»Der er sket en del ændringer i vores organisation, og mens meget Case IH ligger lokalt ude på markederne, så ligger nogle ting i en central organisation, hvor der også bliver arbejdet på tværs af vores tre traktor brands. Nogle skal derfor have en koordinerende rolle, og så er det min rolle at have Case IH-hatten på i det her set-up«, siger han og fortæller, at CNH i deres nye strategi arbejder mere på, hvordan de laver differentierede produkter fra de tre brands samtidig, som de bagvedliggende synergier ved at have flere brands stadig skal hentes.

»Her er jeg så i mange processer højre hånd for Case IH’s Vice President, som er chefen for brandet i Europa. Det er også en ny mand, som starter midt i maj, så det var jo lidt specielt at sige ja til et job, hvor jeg ikke kender eller har mødt min nye chef«, fortæller han.

Faktaboks

Andre danskere i CNH:

  • Peter Friis, brand leader hos Steyr. 
  • Lars Skjoldager Sørensen, global product leader New Holland. 
  • Morten Schmidt, global leader præcisionsløsninger, CNH.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.