Europas største kalv gav kunder i butikken

ColoQuick oplever stor interesse på EuroTier for sin råmælkshåndtering.

Med en ca. seks meter høj kalv som effektivt blikfang oplever den danske specialist i råmælk-management coloQuick st’r søgning i den centrale hal 13 for malkeudstyr på EuroTier.

»Der er rigtig god søgning til standen, og det er tydeligt at mærke, der er fortsat stigende fokus på råmælks-management i hele verden. Vi har fire sælgere fra vore tyske forhandlere til at hjælpe os på standen, og de har haft nogle rigtig gode dage med stor interesse for coloQuick. Der er allerede lukket en række handler her på messen, og flere vil helt sikkert følge i de kommende uger, hvor sælgerne har mulighed for at følge op på deres messekontakter,« fortæller Hans Cristian Christiansen fra coloQuick.

Invester i kalven

Udover de tyske ordrer er der også solgt coloQuick til bl.a. Holland, Finland og Danmark ligesom opbygningen af det internationale forhandlernetværk er fortsat på messen.

»Vi får stor ros for vores ideer og koncept omkring vores stand. Hos os er det kalven, der er i centrum, og det viser vi ved at udstille Europas største kalv. Samtidig har vi en gave i form af en ’sparekalv’ i porcelæn til alle de mælkeproducenter, som besøger os - og de fanger straks symbolikken i, at der skal investeres i kalven for at få stærke og holdbare malkekøer,« fortsætter Hans Cristian Christiansen.

50 danskere på tur

Onsdag var der besøg på standen af 50 danske landmænd, som først havde været forbi coloQuicks tyske leverandør Holm & Laue samt en tysk mælkeproducent med en effektiv og inspirerende håndtering af sine kalve.

Gæsterne fik på EuroTier en rundvisning på Holm & Laues stand, hvor der specielt var stor interesse for firmaets nye MælkeTaxa 4.0. Den nye model har bl.a. en funktion, hvor der i MælkeTaxens display kan aflæses, hvor meget mælkepulver og evt. vand som skal tilsættes for at nå den ønskede mængde og tørstofkoncentration for mælkeblandingen.

»Funktionen vil også kunne eftermonteres på model 3.0, og vi forventer en stor efterspørgsel i Danmark, da en lang række af vore kunder i forvejen tørstofjusterer deres mælkeblanding til kalvene med stor succes med vores OptiMilk-system,« slutter Hans Christian Chistiansen.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.