Rådgivningschef: Mejerier presset af konkurrence fra andre proteinprodukter

Mejerisektoren skal være mere innovativ, hvis den vil undgå prisfald, advarer revisions- og rådgivningsvirksomheden KPMG.

Den new zealandske mejerisektor risikerer endnu et stort fald i priserne, hvis ikke branchen presser på med at finde nye, innovative måder anvende mælkeprotein på. Mejeriselskaberne bør i højere grad betragte sig selv som protein- eller ernæringsvirksomheder.

Sådan lyder en udmelding, som revisionsfirmaet KPMGs globale chef for agribusiness, Ian Proudfoot, for nylig fremsatte i Radio NZ.

I dag konkurrerer traditionelle komælksprodukter med mindst 10 andre produkter i supermarkedets køledisk, sagde han og fortsatte:

"Mens priserne på mælk de seneste seks måneder er gået op, er ønsket om forandringer gået ned. Det er min personlige opfattelse, at priserne er tæt på at toppe, og at vi vil opleve et nyt ’crash’ i løbet af de næste 6-12 måneder."

Kilde: Udenlandske mejerinoter/Dairy Industry Newsletter.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.