Viking rykker ind på FarmerTech med køer

På FarmerTech messen rykker Viking ind med både udstillingskøer og Viking-medarbejdere.

Der er levende køer på Vikings stand, når den nye landbrugsmesse FarmerTech slår dørene op 19.–20. januar i MCH Messecenter Herning.

”Landmændene vil kunne opleve et stykke af kvægstalden inde i messehallen. Vi rykker ind med både udstillingskøer og Viking-medarbejdere,” lyder det fra Viking.

”På FarmerTech laver vi små videns-øer, hvor landmanden kan komme og stille spørgsmål og få en snak med vores rådgivere. Det er vigtigt for os at få talt med landmændene, og at de også stiller krav til os. Vi er her jo for deres skyld,” lyder det fra Viking, der leverer sæd af tyre i verdensklasse til kvægbrugere i Danmark.

SimHerd, VikShop og ny insemineringsplan
På messen kan kvægbrugerne blive klogere på mulighederne med SimHerd – programmet, som simulerer hvert dyr i besætningen over 10 år og samtidig tager højde for sammenhænge mellem produktion, sundhed og reproduktion. Automatisk overførsel af besætningens egne nøgletal gør det muligt at foretage besætningsspecifikke analyser og i sidste ende konkludere, hvilke tiltag der vil have størst effekt i besætningen.

Besøgende hos Viking vil også kunne møde folkene bag VikShop, høre mere om den nye insemineringsplan og møde en udenlandsk stordriftslandmand, der kan fortælle om systematik og effektivitet.

Faktaboks

FarmerTech er en helt ny messe, der er blevet til på grund af opfordringer fra landmænd og agroindustrielle virksomheder.

Mange havde et ønske om en messe de vintre, hvor der ikke er Agromek, og derfor er Landbrug & Fødevarer og Dansk Agroindustri gået sammen om at etablere FarmerTech. 

Messen har til formål at skabe en platform, hvor det er muligt for forskellige interessenter i dansk landbrug at skabe en kobling mellem produkter, viden og faglighed.

Læs mere om FarmerTech på farmertech.dk

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.