»Jeg vil være så naiv at tro på, at der ikke kommer sådan et diktat«
New Holland har sagt, at deres forhandlere inden for få år bliver full line forhandlere. Erik Hundahl forventer dog ikke, at de kommer til at opgive et produkt som Kuhn, som han mener lokker andre kunder til.

Idéen om, at alle redskaber skal være fra samme leverandør, er bestemt ikke blomstret op på Hundahls matrikel lidt udenfor Thisted i Thy.

»Det tror jeg ikke, og jeg vil være så naiv at tro på, at der ikke kommer sådan et diktat«, siger Erik Hundhal, der er langtfra at kunne se hele fidusen i kun at være full line.

New Holland har med købet af Kongskilde ellers varslet i pressen, at fremtiden byder på fuldt redskabs-sortiment fra mærket. Erik Hundahl er dog langtfra sikker på, at det er nogen god idé for forhandlerne kun at satse på et mærke i en full line-strategi. Faktisk tværtimod.

»Jeg tror på, at det er vigtigt, at vi har et andet produkt. Som i dag hvor vi eks. har Kuhn, så får vi mødt nogle kunder, for hvem det at køre med New Holland umiddelbart virker utænkeligt. Tanken modnes mere og mere, som de vænner sig til at komme forbi«, siger han.

Blå og gule redskaber snart i handlen

Han forventer, at de første New Holland-redskaber finder vej til forretningen inden længe.

»De første er ikke bestilt endnu, men mon ikke der sker noget snart, og så må vi se, hvad fordelingen bliver mellem mærkerne«, siger han.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.