Han fik sejl-skæreborde ud af skyggen

Buchtrup Agro har haft et drømmeår og har aldrig solgt så mange af de canadiske MacDon skæreborde som i år. Sejlskærebordene er efter flere års tilløb blevet den nye trend. Michael Buchtrup forklarer hvorfor.

Hvorfor er salget gået så godt i det seneste år, og hvad har gjort, at de er kommet ud af skyggen?

»Det er svært at sige, for året forinden var mejetærskersalget langt nede, og da solgte vi også godt. Og nu hvor mejetærskersalget har været oppe, har vi på et år solgt 32. De første år var jeg jo alene om at tilbyde sejlskæreborde, men nu er der flere af de store på markedet, der tilbyder sig. Jeg bilder mig også ind, at det er 10-12 års forarbejde, der nu bærer frugt«.

Hvad sælger bedst i Danmark lige nu?

»Det er helt klart de 35 fods og de 40 fods, og så godt som alle er flexborde. Og prisforskellen fra eksempelvis et 25 fods til et 35 fods er hos os ikke ret stor, så mange vælger et af de brede«.

Hvad laver du helt aktuelt?

»Lige nu står den på efter-høst-service. Og så har jeg netop bestilt et pænt antal skæreborde hjem til næste år. Og så har jeg erfaret, at det er en god idé at have et par stykker på lager, så det har jeg som regel«.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.