Arla Sverige får ny chef

Patrik Hansson bliver ny chef for Arlas svenske forretning fra den 1. november.

I foråret meddelte adm. direktør for Arla Sverige, Henri de Sauvage, at han ville forlade Arla i slutningen af året for at forfølge eksterne muligheder, og der blev iværksat en proces for at finde hans efterfølger.

Patrik Hansson, der nu er udnævnt til efterfølgeren pr. 1. november, kom til Arla Sverige i 2011 som ansvarlig for forretningen for ost, smør og frugtdrikke i Sverige. Inden da havde han næsten 20 års erfaring med marketing, salg og økonomi hos internationale producenter af hurtigt omsættelige forbrugsvarer.

I 2015 Patrik blev udnævnt til chef for Arlas forretning i Sydøstasien, hvor han har gjort Sydøstavisen til en af Arlas hurtigst voksende regioner globalt.

"Jeg glæder mig til at vende tilbage til den fantastiske organisation i Sverige og stå i spidsen for den fremtidige udvikling af vores produkter til forbrugere og kunder. Arla er en stor virksomhed, der dog for nylig har været igennem en hård periode. Jeg er sikker på, at vores naturligt sunde produkter sammen med andelsmodellen er opskriften på succes hos fremtidens forbrugere," fortæller Patrik Hansson.

Henri de Sauvage fortsætter som strategisk rådgiver for Arlas europæiske organisation for at hjælpe med at opbygge virksomhedens europæiske Foodservice-forretning.

"Henri har udført et fremragende stykke arbejde for Arla, både i Sverige og på koncernniveau. Jeg ville gerne have beholdt ham i hans nuværende rolle, men Henri har valgt at søge videre. Derfor glæder det mig meget, at han har indvilliget i fortsat at være tilknyttet Arla og samarbejde med os om at videreudvikle vores Foodservice-forretning i Europa," siger Peder Tuborgh, topchef for Arla-koncernen.

Fremover vil Reijo Kiskola, chef for Arlas finske forretning, og Jakob Bernhard Knudsen, chef for Arlas danske forretning, referere direkte til Peter Giørtz-Carlsen. Der er påbegyndt en proces for at finde Patrik Hanssons efterfølger i Sydøstasien.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.