DC Beef i Aalborg er klar til flere ton

Kreaturslagteriet i Aalborg har udvidet skærestuen, så der kan udbenes endnu flere ton på det nordjyske anlæg.

DC Beefs slagteri i Aalborg leverede en stor indsats under indkøringen af det nye kreaturslagteri i Holsted. Sidste år blev der udbenet 9.913 ton, og det var et plus på 21 procent sammenlignet med året før.

Det tal bliver formentlig endnu højere i fremtiden efter investeringer i skærestuen, der forøger udbeningskapaciteten med 80 ton om ugen. Fabrikschef Palle Sørensen er glad for, at der er blevet investeret i anlægget.

"Det er et rigtig godt signal om, at vi gerne vil investere i Nordjylland og blive ved med at være andelshavernes lokale slagteri i det nordjyske," siger Palle Sørensen.

Den udlægning er adm. direktør Finn Klostermann enig i.

"For mig er det vigtigt, at vi er stærkt til stede i hele Jylland, og det klarer vi rigtig godt med Aalborg og Holsted. Selvom vi er store, skal vi også være lokale, og her er det vigtigt for mig, at vores nordjyske andelshavere også kan få den service lokalt, vi vil kendte for i DC Beef."

Flere ansatte og nye perspektiver
Udvidelsen i Aalborgs skærestue har resulteret i 10 nye kolleger på fabrikken, men derudover stemmer den også godt overens med den strategiplan, som DC Beef har lagt for udbeningsforretning i virksomheden.

"Vi har en strategi om, at vi skal kunne udbene flere af de dyr, vi slagter, og derigennem skabe øget værdi til landmanden. Investeringen passer lige ind i vores planer, og så er det også en del af strategien, at investeringen ligger i Aalborg," siger Finn Klostermann.

Udover udbening af de nordjyske slagtedyr er fabrikken i Aalborg også ansvarlig for udbeningen af alle frilands- samt kødkvægskoncepter i DC Beef.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.