Landmænd skal tale sammen om naturpleje

Interessen for at pleje naturen og beskytte sjældne dyre- og plantearter er stigende blandt danske landmænd. For at gøre det endnu nemmere at gå ind i naturpleje, så har Seges nu lanceret et nyt virtuelt mødested om naturen i landbruget.

Moderne landbrug og naturpleje kan sagtens kombineres. Og det vil flere danske landmænd også gerne. Men reglerne på området kan være kringlede og ofte har landmændene også brug for mere viden om plante- og dyrearter. Derfor har landbrugets videnscenter SEGES nu oprettet Naturspottet.dk, hvor landmænd kan skabe netværk og dele viden om naturpleje på tværs af Danmark.

"De seneste år er der kommet mere og mere fokus på naturpleje, og det er vigtigt, for på den måde kan vi bidrage til at kombinere det moderne landmandsskab med en beskyttelse af agerlandets flora og fauna. For at understøtte den udvikling og gøre det lettere for landmanden at gøre en indsats for at pleje naturen, så har vi oprettet naturspottet, hvor landmænd med interesse for naturpleje kan dele erfaringer og nemt få adgang til den nyeste viden inden for naturpleje," siger Anne Erland Eskildsen, specialkonsulent hos Seges Planter & Miljø.

Målsætningen er at spare landmanden for både tid og penge og dermed gøre det mere attraktivt at gå ind i naturpleje.

"Med det nye mødested ønsker vi at give landmanden mulighed for at møde ligesindede uden at skulle afsætte særlig meget tid eller mange kilometerpenge til det. Han kan deltage i diskussionerne på siden og holde sig opdateret på nyheder fra området foran sin computer, når det passer ind i hans dag," forklarer Anne Erland Eskildsen.

Hun understreger desuden, at der tidligere har været stor succes med online erfaringsudveksling.

Se mere på naturspottet.dk

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.