Ny stor kvægrådgivning er født: Tre rådgivninger går sammen

KvægrådgivningDanmark bliver det nye navn på den fælles kvægrådgivning, som Gefion, Bornholms Landbrug og Centrovice går i luften med fra i dag, fredag.

De tre kvægafdelinger kender i forvejen hinanden godt og har samarbejdet på det uformelle plan igennem flere år.

"Vi er sikre på, at det nye samarbejde vil være til gavn for vores kunder. Både i kraft af muligheden for øget specialisering, som sikrer mælkeproducenterne den skarpeste rådgivning og optimering ud i alle hjørner af produktionen. Og fordi vi fremover er så store, at vi kan tilbyde en second opinion, hvis landmanden – eller hans samarbejdspartnere - ser et behov for det," udtaler administrerende direktør i Gefion, Mads Birk Kristoffersen.

Også administrerende direktør i Centrovice, Louise Helmer, ser stor værdi for landmanden i det nye samarbejde.

”Som situationen ser ud for mælkeproducenterne, er det vigtigt at samle alle gode kræfter og idéer for at sikre fremtiden for dansk kvægbrug.  Og der er vi både flere til at få de gode ídéer og flere til at føre dem ud i livet i det nye setup. Vores tilgang til rådgivningen passer godt sammen. Vi har alle stærkt fokus på kvægnøglen og på at bruge den som rådgivningsværktøj til at opnå en bedre bundlinje. Og samtidig blander vi nogle rådgivningskulturer på tværs, så de egnsspecifikke staldtips og gode løsninger kommer en større kreds af mælkeproducenter til gode. ”

Timingen er rigtig

Direktørerne for de tre rådgivningsvirksomheder er enige om, at timingen i samarbejdet er helt rigtig lige nu.  Det gælder dog i særlig grad for Bornholms Landbrug, hvor direktør Thomas Bay Jensen er meget tilfreds på sine kunders vegne.

”Vi ved, at vores landmænd efterspørger høj grad af specialistrådgivning, og de efterspurgte kompetencer har vi ikke selv i Bornholms Landbrug. Så det er meget tilfredsstillende, at vi med det nye samarbejde kan betjene alle bornholmske mælkeproducenter med både den løbende kvægrådgivning og med særlige specialer, som vi henter til øen og deler med landmændene efter behov.”

Også medarbejderne i de tre virksomheder er glade for det nye samarbejde. De giver blandt andet udtryk for, at den øgede mulighed for at dygtiggøre sig inden for særlige interesseområder er spændende, ligesom den nye, stærke organisation er et godt udgangspunkt for at tiltrække flere og større projekter - blandt andet i samarbejde med Seges - til gavn for både kunder og konsulenter.

Hvordan mærker kunderne det nye samarbejde? 

Kunderne vil hurtigt mærke de forenede kræfter i KvægrådgivningDanmark, da de fra første færd kan trække på flere rådgivere, nye øjne og flere specialister. Ligeledes vil der blive inviteret til nye erfa-grupper og arrangementer, der går på tværs af landet. Der vil også blive arbejdet med forskellige pakkeløsninger til kunderne med rådgivere fra både Gefion og Centrovice.

Som en særlig indsats vil der i forstærket grad blive lagt vægt på den tværfaglige rådgivning mellem kvægrådgiverne og de økonomiske rådgivere i alle tre rådgivningshuse, og dermed skabe den nødvendige forandring og effekt, som landmændene har behov for.

For de Bornholmske landmænd mærkes samarbejdet med det samme, da konsulenter fra Gefion og Centrovice vil komme på besøg i nærmeste fremtid og yde rådgivning i parløb med Gitte Wittorff frem mod hendes barsel.

”Vi glæder os rigtig meget til at trække i arbejdstøjet i det nye samarbejde. Vi er sikre på, vidensdelingen og den nye inspiration vil være en styrke, som vil skabe tiltrængt værdi hos mælkeproducenterne,” slutter Mads Birk Kristoffersen.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.