Langt mere fløde langes over diskene i de danske supermarkeder om sommeren. Det viser tal fra Mejeriforeningen.
"Der er findes tre tidspunkter på året, hvor flødesalget stiger. Nemlig til jul, påske og sommer. Mens der ikke er noget, der kan hamle op med flødesalget i december, ser vi også en stigning i efterspørgslen på fløde om sommeren.
Det er især i juni og juli måned, hvor de danske jordbær er i højsæson. For mon ikke de fleste danskere kan blive enige om, at danske jordbær rimer på dansk fløde," siger chef for strategi og forretningsudvikling i Mejeriforeningen Jan Hermansen i en pressemeddelelse.
Fra midt juni til midt juli, mens danske jordbær er i højsæson, stiger flødesalget med cirka 10 procent sammenlignet med de to foregående måneder, oplyser Mejeriforeningen.
Sidste år blev der solgt knap 1,3 millioner liter dansk fløde i supermarkederne.
Mejeriforeningen har netop lanceret en kampagne, der skal øge danskernes kendskab til Dansk Mælk-mærket på fløden. Mærket er forbrugernes garanti for, at mælken er dansk. Se og læs mere om kampagnen på www.danskmælk.dk.
Relaterede artikler
Kommentarer