Agco ruller stor præcisions-investering ud i Europa

Købte virksomhed for næsen af John Deere og nu skal teknologien for alvor rulles ud i Europa.

Egentlig havde John Deere set sig varm på virksomheden Precision Planting og ikke mindst virksomhedens kits, der omdanner almindelige såmaskiner til precisions-maskiner.

Men de amerikanske konkurrencemyndigheder blokerede John Deeres 190 mio. dollar opkøb af virksomheden – og i stedet endte teknologien og virksomheden hos Agco.

Forleden kunne man bl.a. se dele på en ny såmaskine lanceret under MF og Fendt  brands i Brasilien.

Sidste år demonstrerede Fendt også så-kits fra Precision Planting på sin store maskindag Fendt Field Days i Tyskland.

Nu satser man for alvor på at lancere teknologien i Europa. Forleden gik Agco ud med sit kvartalsregnskab og på et spørgsmål i en efterfølgende samtale med børs-analytikere, oplyste Agcos topledelse mere om planerne for mærket udenfor Nordamerika.

“Vi laver nogle ekstra investeringer for at øge denne aktivitet udenfor USA. Vi forventer og har set vækst både i Europa og Sydamerika på vores salg i første kvartal. Det forventer vi også for hele året i takt med, at vi bygger infrastruktur på markedet for Precision Planting, som ellers ikke har været i markedet”, siger Agcos CFO Andrew Beck og oplyser, at der er pæn vækst i Sydamerika, hvor Agcos salg er længere fremme af teknologien.

”Der er gode udsigter for vækst udenfor USA i år”, lyder hans afsluttende konklusion til markedet.    

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.