De grønne traktorer susede ind på førstepladsen
Ligesom det var tilfældet sidste år, formåede John Deere igen at snuppe førstepladsen i februar måned.

John Deere indtog en massiv førsteplads for nyregistrerede traktorer i februar måned. De nåede op på 39 maskiner, hvilket er seks maskiner mere end sidste år.

Derudover var det også en stigning på 17 maskiner i forhold til januar.

De sørgede for næsten 30 procent af det samlede salg på 132 traktorer med en trækkraft over 30 KW.

Det samlede antal nyregistrerede traktorer var i februar måned sidste år på 171, så der er i år oplevet endnu et fald.

Der var langt til andenpladsen. Her havnede New Holland med 20 nyregistrerede traktorer, hvilket var et fald fra januars 39 nyregistreringer. Dog var det kun et fald på to maskiner i forhold til 2014.

På tredjepladsen finder man CaseIH, der fik solgt 15 maskiner. Det er et fald på hele 11 nyregistreringer i forhold til sidste år.

Claas og Fendt deler fjerdepladsen med hver 13 nyregistrerede traktorer. Det er en stigning for Claas i forhold til sidste års syv maskiner, men et fald for Fendt, der i 2014 havde solgt 18 traktorer.

Massey Ferguson oplevede et fald fra sidste års 32 til dette års 11 nyregistreringer i februar måned. Modsat gik det dog for denne måneds sjetteplads, Deutz-Fahr, der steg fra én enkelt maskine til 11.

Valtra kom ind på sjettepladsen med seks solgte maskiner, og herefter både Kubota, Same og Zetor med én nyregistreret traktor hver. Derudover er der registreret to maskiner fra andre mærker.

Af de 132 nyregistrerede traktorer havde 120 af dem en trækkraft på 60 KW eller derover. 

Faktaboks

Traktorstatistik 

  • John Deere: 39
  • New Holland: 20
  • Case IH: 15
  • Fendt: 13
  • Claas: 13
  • Massey Ferguson: 11
  • Deutz-Fahr: 10
  • Valtra: 6
  • Kubota: 1
  • Same: 1
  • Zetor: 1
  • Andre mærker: 3

​​I alt: 132

Kilde: ND Data

Emneord traktorstatistik

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.