GreenTec og Spearhead stopper samarbejde
Spearhead overtager distributionen af egne produkter i Danmark, Tyskland og øvrige lande fra GreenTec A/S pr. 1/1-2019.

I en fælles pressemeddelelse meddeler Britiske Spearhead Machinery Ltd og deres Europæiske distributionspartner, GreenTec A/S (Danmark), at deres langvarige partnerskab ved en fælles aftale ophører pr. 1/1-2019.

I mere end 25 år har GreenTec A/S forestået distributionen af Spearheads produktprogram igennem et udbygget distributionsnet i 15 Europæiske lande. Til disse lande hører foruden Danmark og Tyskland; Østrig, Schweitz, Holland, Belgien og Luxemburg samt Baltikum og de nordiske lande, Norge, Sverige og Finland. 

Spearhead overtager distributionen pr. 1/1-2019 i Danmark og Tyskland, og de øvrige lande med øjeblikkelig virkning. 

Antony Prince, direktør for salg og marketing hos Spearhead, udtaler:

GreenTec og Claas samarbejder på AgromekMaskiner Tirsdag 8. november 2016 · 10:57

”Overgangen fra vores traditionelle distributionskanal, GreenTec A/S gør det muligt for os at komme tættere på kunderne i det Europæiske marked. Vi tror, det hjælper os til at effektivisere distributionen i interesse for vores kunder”.

John Christensen, salgsdirektør for GreenTec A/S, udtaler:

”Igennem de sidste 5 år har vi målrettet arbejdet på at ændre vores virksomhed fra at være en handelsvirksomhed til at være en moderne produktionsvirksomhed. I vores fremtidige strategi koncentrerer vi os udelukkende om udvikling og produktion af egne højt specialiserede maskiner til vedligehold af hegn og grønne områder på vores fabrik i Kolding”. 

GreenTec og Spearhead vil i fremtiden, hvor det er muligt, begge benytte sig af det bestående forhandlernet, for hver især at videreudvikle tilgangen til markedet.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.