John Deere går ind i Europa med entreprenør-grej
Viste sig frem på den store messe for entreprenør-maskiner Bauma i sidste uge. To gradere skal nu markedsføres i udvalgte lande.

John Deere skyder nu sig for alvor ind på det europæiske marked for entreprenørmaskiner.

På Bauma var John Deere til stede med i alt 14 forskellige maskiner via det nyligt opkøbte Wirtgen Groups udstillingskvadratmeter.

Her viste John Deere bl.a. to gradere under eget mærke, som fremover også skal konkurrere på det europæiske marked. Resten af maskinerne holder John Deere foreløbig til andre markeder.

”Vi tror på, at de(kunderne) vil være imponerede over kvaliteten og innovationen fra størrelsen og skalaen på vores produktprogram inkl. vores meget succesfulde gradere, som vi nu introducerer på udvalgte europæiske markeder”, lyder det selvtillidsfuldt fra John Deeres senior vice president David Thorne, sales & marketing, Worldwide Construction & Forestry i en pressemeddelelse.  

TraktorTechs skribent Niels Erik Karstoft var rundt på messen, og har sendt et udvalg af billeder hjem til redaktionen.

Morgenposten: Stadig 2.000 Volvo’er med plader på i DanmarkMaskiner 8. april · 06:54

Graderne bærer navnene 622GP and 672GP  og kommer snart til salg på både det tyske og franske marked, oplyses det fra John Deere. 

Maskinerne har sekshjulstræk og er udstyret med Tier 4 motorer på henholdsvis 6,8 og 9.0 liter, der yder 227 (169kW) and 255 (190kW) hk.

Graderne har en arbejdsvægt på ca. 19 og 20 ton og arbejdsbredder på 3,66 og 4,27 meter.

Mega hybrid

På den store Bauma-messe, som havde mere en halv million gæster, i München i sidste uge viste John Deere også deres største gummihjulslæsser frem, 944K.

Ifølge John Deere er modellen den eneste på sin størrelse på markedet, som har hybrid-elektrisk drivlinje. Kapaciteten er på ca. 7,6 kubikmeter. Motormæssigt understøttes den iøvrigt af 536 hk. 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.