Nyt VW-rugbrød med mere volumen kommer næste år

Næste VW Transporter får 10 procent rummeligere varerum og digitalt instrumentering.

Når den kommer i handelen næste år, skal den nok komme til at gå som varmt brød. VW Transporter er og bliver et stykke værktøj, som tiltaler erhvervslivet med den traditionelt store brugsværdi.

VW har sammen med en række billeder af den næste VW Transporter i camouflagebemaling afsløret de første oplysninger om den næste generation VW Transporter, som får verdenspremiere til efteråret, men som først sendes ud på markederne i 2025.

Først og fremmest lover VW mere brugsværdi: Sammenlignet med sin forgænger byder den næste generation Transporter på et betydeligt længere og bredere varerum på 5,8 kubikmeter, hvilket er en stigning på 10 procent. Den kan også tage det tunge læs. Med en maksimal nyttelast på 1,33 ton og en trækkapacitet på op til 2,8 ton er den nye varevogn en ægte allrounder blandt erhvervskøretøjer.

Arbejdspladsen, det vil sige kabinen har fået en ordentligt overhaling med digitale instrumenter og nyt infotainmentsystem.

Endelig er der som ventet et hav af varianter. Den nye Transporter vil kunne konfigureres som en to-, tre-, fire-, fem- eller seks-personers.

Som kassevogn er den nye Transporter standardudstyret med to individuelle sæder foran, men tre sæder er også en mulighed som ekstraudstyr. Den vil også blive tilbudt som ladvogn med dobbeltkabine, der er udstyret med seks sæder bestående af førersædet plus et to-personers bænksæde på foreste sæderække og en bænk med tre i anden sæderække.

Takket være den ekstra udvendige længde og bredde samt bilens længere akselafstand var det muligt at øge lastvolumen betydeligt på den nye Transporter, der nu rummer 5,8 kubikmeter i versionen med standard akselafstand og 9,0 kubikmeter i versionen med lang akselafstand og højt tag.

Der er endnu ingen oplysninger om motorprogrammet. Transporter har verdenspremiere til efteråret og forventes introduceret i starten af 2025. 
 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.