Samson-optimisme efter dyk: Nye produkter og bedre marked løfter os
Efter nedgang på både omsætning og indtjening i sidste regnskabsår ser den danske gylleudstyrs-producent anderledes positivt på dagligdagen her og nu.

Det er bedre business at være dansk storproducent af gylleudstyr i øjeblikket end det var for ikke så mange måneder siden.

Det er konstateringen hos Viborg-virksomheden Samson Agro, der siden år 2000 har spyttet flere tusinde gyllevogne ud fra sin fabrik.   

 ”Det ser rigtig fornuftigt ud. Vi har en solid ordrer-indgang i forhold til sidste år. Danmark ligger rigtig godt, Tyskland, Sverige og Frankrig også rigtig godt. Rusland flakser op og ned. Det er afhængigt af større ordrer. De øvrige lande ligger lidt fladt på plussiden”, oplyser adm. direktør Lars Henriksen til LandbrugsAvisen Maskiner, der dermed forventer, at producenten af gylleudstyr, ikke mindst de kendte PG II vogne, får driblet sig forbi omsætningen på 243 mio. kr. i 2016/17-regnskabet.

Er der forskel på, hvad I sælger nu i forhold til sidste år?

Samson indfører tre års garantiMaskiner Torsdag 9. november 2017 · 00:00

”Vi har introduceret en ny 36 meter bom, som der er taget godt imod. Vi har også en 28 m3 vogn, som der er taget godt imod. Det er blandt de nye produkter, som løfter det her kombineret med, at vi har et marked, som er ved at vende lidt igen”, siger han.

Kommer I til at vokse?

”Det gør vi. Det er så afhængigt af, hvor hårdt man tager fat på politisk niveau ift. til at implementere EU’s rammelovgivning. Nu tager de hårdt fat i Tyskland. Gør de det samme i nogle af de andre lande , så bliver det en anden udvikling. Jeg forventer på megatrenden, at det trækker den vej, men hastigheden er helt uforudsigeligt for mig”, siger han.  

 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.