Verdenskendt maskinmærke kørt sur i store messestande
For lille effekt nu til dags, lyder erkendelsen fra et af verdens mest kendte traktormærker.

I morgen åbner den store italienske messe for landbrugsmaskiner, Eima. Men ikke alt er som det plejer.

Massey Ferguson stiller nemlig op med en noget mindre stand med bare to traktorer, meddeler Agcos store traktormærke i dag i en pressemeddelelse og forklarer samtidig, at den sparsomme opstilling på messen samtidig markerer, at der fremover er lagt en ny strategi for tilstedeværelsen på store messer:

De traditionelle messer for landbrugsmaskiner skal prioriteres langt mindre og mere virtuelt, og så skal pengene bruges på egne arrangementer, hvor kunderne kan prøve og se maskinernes i aktion i selskab med eksperter fra MF og deres forhandlere.  

 

“Automatisk tilstedeværelse på traditionelle industribegivenheder er ikke længere levedygtigt og besvarer ikke kundernes behov, når de skal tage den endelige beslutning om deres næste investering i landbrugsmaskiner. De har brug for at prøve og teste vores maskiner, få deres egen erfaring med udstyret, så de ved, at det er det bedste valg i deres forretning”, siger Francesco Quaranta, vice president hos Massey Ferguson for Europa & Mellemøsten.

Nørder: Gør klar til sidste omgang ’Piloterne’ 4. oktober · 00:00

Han konstaterer, at et full line mærke som MF i dag har brug for at booke en hel hal, hvis man skal vise hele produktprogrammet frem.  

”Og samtidig giver indendørs udstillinger ikke kunderne mulighed for at køre vores maskiner og få deres egen oplevelse med mærket. Du kan ikke pløje, harve eller høste indendørs”, lyder rationalet.

MF oplyser, at strategien også vil blive rullet ud i forbindelse med de store messer SIMA og Agritechnica næste år.

Der åbnes i øvrigt nu op for, at landmænd og andre interesserede kunder kan deltage i såkaldt europæiske brand-tour med navnet Massey Ferguson Experience Tour næste år. Når karavanen kommer forbi Italien, Frankrig, UK, Tyskland og Spanien kan kunderne komme i marken og prøve nyt MF-udstyr. Turen markedsføres under hasttaget #MFeXperience Tour.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.