AgroIntelligence vinder to Agromek Awards

AgroIntelligence og stifter Ole Green modtog to Agromek Awards i dag, tirsdag.

AgroIntelligence og stifter Ole Green var flere gange på podiet i dag, tirsdag, da Agromek Awards blev uddelt.

Iværksætteren vandt hele to priser.

Den første pris var inden for kategorien Markredskaber.

Robotti er en selvkørende redskabsbærer, der specielt er tiltænkt operationer i marken med lavt trækkraftbehov, som for eksempel rensning i markafgrøder som majs, roer, løg, kål og gulerødder.

Robotti kører på fire hjul med indbygget hydraulisk motor på hvert hjul. I stedet for en lift foran eller bagved bærer robotten redskaberne mellem de to hjulpar.

Dermed kan Robotti løfte mere end sin egen vægt. Den har en trækkraft på 50 hk, og løfteevnen er 750 kg, mens egenvægten er 600 kg. Den lave egenvægt minimerer jordpakning og risikoen for strukturskader.

Med Robottis specielle design er det muligt at ændre dens sporvidde, så den kan tilpasses forskellige bedstørrelser.

Robotti har en størrelse og en kapacitet, der gør, at den vil få udbredelse i landbrug og gartnerier, lagde bedømmelsesudvalget vægt på. De ser en bred anvendelighed for redskabsbæreren.

Samtidig kan operatøren let overvåge to til tre Robottier samtidig, lagde bedømmelsesudvalget også vægt på.

Den anden award modtog AgroIntelligence inden for kategorierne »traktorer og høstmaskiner« samt »viden og service«, der var lagt sammen.

Awarden gik til app’en IntelliPath, der giver landmanden den billigste rute til kørsel med maskiner i marken. Det sparer tid og dermed omkostninger, lagde bedømmelsesudvalget vægt på.

Ole Green takkede for priserne.

»Tak igen! Det er stort for os, det her. Vi takker rigtig meget for den anerkendelse,« sagde Ole Green.

»Vi tror selv på, at dette er produkter, rigtig mange landmænd kan få gavn af i fremtiden.«

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.