Fra traktor- til Krone-forhandler

Du har mistet et kendt traktormærke – og i stedet for fået et kendt maskinmærke i Krone. Er I styrket eller svækket?

»Det, jeg ser som styrken, er, at vi kan have fokus på det, som vi brænder for. Jo mere fokus, du har, jo mere succes og kvalitet leverer du. Jo bredere programmet er, jo sværere er det at have fokus. Det giver ikke mening for mig at sælge en New Holland-plov, som ikke nødvendigvis er tilpasset det danske marked«.

Hvordan er det at være en maskinforretning uden et traktormærke som slagvare?

»Det er da fantastisk. Men det er ikke ensbetydende med, at vi ikke vil sælge nye traktorer fremadrettet. Vi har da solgt en ny traktor efterfølgende, selvom vi ikke er officiel forhandler. Dem får jeg så fra en kollega i Danmark. Der er ikke nogen, som ikke vil sende noget tilbage«.

Hvilket Krone-produkt forventer du dig mest af?

»Skal jeg pege to ting ud, som fylder mere end de andre, bliver det snittere og pressere, men hele græsprogrammet hører ligesom sammen. Jeg vil lige så gerne sælge en tre meter rive. Vi brænder for hele programmet«.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.