Rema 1000 storsejrer på Facebook

50 øre ekstra på mælke-prisen blev et kæmpe hit for Rema 1000. I hvertfald på Facebook.

Tal fra Infomedia viser, at Rema 1000s omtaler på Facebook og Twitter blev syvdoblet i dagene efter mælkenyheden. Og hele 62 procent. af kommentarerne var positive. Kun 16 procent. var negative.

Samtidig blev det øvrige dagligvaremarked lammet, da discountkæden Rema 1000 hævede prisen på mælk med 50 øre, som en gestus for at redde de nødlidende danske mælkeproducenter, mener Børsens fynsredaktør.

”Den slags ville man forvente af Lasse Bolanders andelsselskab Coop og i særklasse af hans luksusbrand Irma. Men her var det altså den norske handelsmand Odd Reitan og hans selvstændige Rema-købmænd, der rækker hånden ud for at sikre fremtidens leverancer af dansk komælk,” skriver fynsredaktør Jens Bertelsen i Børsen.

Fakta reagerede med at sænke prisen

Rema 1000s konkurrenter reagerede på forskellig vis.

Fakta troede åbenlyst ikke på, at Rema 1000 ville slippe af sted med en prisforhøjelse. Kædens direktør Niels Karstensen prøvede at sætte trumf på med en Facebook-kampagne med budskabet: "Vi sænker prisen på mælk! Vil du skåle med os?" Resultatet var et klart nej tak fra hundredvis af vrede kunder.

”Netto-ejeren Dansk Supermarked sendte kommunikationsdirektør Mads Hvitved Grand i byen med klassisk spin: ”Hvorfor lader Rema 1000 sine kunder betale i stedet for at tage pengene fra sit eget overskud?” Men den hoppede de færreste medier på, for Rema 1000s genistreg var lige præcis, at kæden havde trykket på den helt rigtige knap for at inddrage kunderne i en støtte til dansk landbrug,” skriver Jens Bertelsen, og fortsætter:

”Kunderne elsker det. De sociale medier strømmede over med taknemmelighed henvendt mod Rema 1000, og pludselig kunne man huske, at kæden også har gjort noget godt imod madspild og faktisk har et slogan, der hedder "discount med holdning."

Det indebærer også at tage det ledige standpunkt, når resten af markedet nyretæver mælkebønderne. Især hos Fakta kostede det en ublid medfart at skåle på mælkeproducenternes grav.”

”Flot at i sænker prisen Fakta. Idioter”

For som Tobias Ryborg Madsen skrev på Faktas Facebook-side:

"Flot at I sænker prisen på mælk med 50 øre i takt med, at Rema 1000 hæver deres med 50 øre, så vi fortsat kan nyde dansk mælk. Idioter".

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.