Rekordstor bonus til planteværns-købere

Der bliver fratrukket 9,5 mio. kr. på regningerne til Vestjyllands Andels kunder på planteværn.

Bonussen til 900 andelshavere i Vestjyllands Andel for årets handel med planteværn bliver rekordstor.

Det fortæller grovvareselskabet i en pressemeddelelse. Helt konret er bonussen, som selskabet kalder den årligt beregnede rabat på planteværns-køb, steget fra sidste års 8,6 mio. kr. til nu 9,5 mio. kr.

Det er grovvareselskabets koncept Agroline, der konterer bonussen til deltagerne.

Det betyder, at de 9,5 mio. kr. trækkes fra de årsregninger på planteværn, der ellers bliver sendt ud i disse dage.

Salgschef Jesper Bilberg i Vestjyllands Andel glæder sig over at kunne give rabatten til de 900 medlemmer. især på et år der er så præget af tørke.

"Det er jo ikke nogen hemmelighed, at den ekstreme mangel på vand i perioden maj-juli generelt har haft en negativ effekt på årets høst, enten i form af lavere udbytte, eller med store udgifter til at holde vandingsmaskinerne kørende. Derfor er vi også desto gladere for at kunne give en håndsrækning til nogle af dem, som har fået et begrænset udbytte, lyder det fra Jesper Bilberg.

En rabat du ikke skal spørge efter

Han peger på en vigtig forskel i Agroline-rabatten.

"Agroline-konceptet bygger på, at man køber på tillid frem for på tilbud og på, at vi kan forhandle nogle gode priser hjem. Samtidig får man vores rådgivning med. Og så er denne bonus vel at mærke en rabat, man ikke skal spørge efter", pointerer han.

"Agroline er andelstanken, så det brager. Derfor får man også denne bonus. Derudover får vores kunder jo overskudsdeling som sædvanligt."

Vestjyllands Andel omsatte for cirka 100 mio. kr. på planteværn, inklusive statsafgifter, i det netop overståede regnskabsår. Heraf ligger de 80 mio. kr. i Agroline-konceptet, mens resten er baseret på tilbuds- eller licitationsvilkår.

Emneord vestjyllands andel

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.