Danish Agro: Investering i landbrugs-start up er en del af digital strategi

Danish Agro koncernen har netop indgået aftale om opkøb af 15 procent aktier i det digitale lagerstyringssystem Grainit.

Danish Agro og Vestjyllands Andel køber henholdsvis 5-10 pct. og 15-20 pct. af Grainit.

GrainIt, der vandt Landbrugsmediernes Innovationspris i 2017, er en app, der gør lagerstyring af afgrøder, gødning, planteværn, foder, m.v. nem og intuitiv for landmanden.

App’en har gennem de senere år vundet indpas blandt danske landmænd, og i høsten 2019 blev ca. 600.000 tons afgrøder lagerstyret via GrainIt.
 
Koncernchef i Danish Agro koncernen, Henning Haahr, forklarer at opkøbet er en del af Danish Agros strategi om at sikre landmanden digitale værktøjer:
 
"Danish Agro koncernen har en strategi om at tilbyde digitale værktøjer, der giver værdi for den moderne landmand. GrainIt, som vi har haft et strategisk samarbejde med i nogle år, er et stærkt værktøj for landmanden, der ønsker et nemt og intuitivt overblik over sin bedrift. Og app’en har i høsten 2019 bevist sit værd. Som ny medejer ser vi store muligheder i at være med til at videreudvikle GrainIt samt at tilbyde den til endnu flere landmænd", siger Henning Haahr i en pressemeddelelse.
 
Koncernen er også medejer af FieldSense, der udvikler løsninger på markniveau indenfor satellitovervågning og intelligent analyse af data til landbruget. FieldSense står blandt andet bag udviklingen af en vejrstation, der måler på otte klima- og vejrparametre. 
 
"Landbrugssektoren befinder sig i en teknologisk udvikling, der går stærkt, og som skaber nye, spændende muligheder for den enkelte landmand. Gennem digitale værktøjer ønsker Danish Agro koncernen, at tage et ansvar i forhold til at sikre, at digitaliseringens mange muligheder kan gøre en positiv forskel for den enkelte landmand", siger Henning Haahr.
 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.