Er tidspresset det samme? – Det kommer an på, om landmanden puster en i nakken

Meget realistisk pres under årets DBL-finaler, mener finalist fra Brdr. Thorsen.

Man hører meget om tidspres og presset ved at stå og arbejde på den store scene på Agromek.

For Rasmus Lund Kristensen, landbrugsmaskinmekaniker-lærling hos Brdr. Thorsen på Djursland – og en af fire finalister ved årets DBL-mesterskab – så er konkurrencen meget naturtro til presset i det virkelige liv.

- Det ligner meget. Det kommer an på, hvor travlt landmanden har i hverdagen, og om han står og puster en i nakken. Andre tider har man bedre tid end her, men opgaverne er meget realistiske og ligner noget, som man også møder i hverdagen, siger han.

Alt er dog ikke, som det plejer. Rasmus Lund Kristensen og konkurrenterne/kollegaerne Birgitte Brunsgaard Jacobsen, Sjørup Group, Jens Frost Hedegård, Skjern Maskinforretning og Anders Kloster Keseler, TraktorHøst har bl.a. stiftet bekendtskab med en Claas, som der skulle udbedres ting på. Mens det er hjemmevant traktormærke for sidstnævnte, så er det faktisk første gang, at lærlingen fra MF-forhandleren har det mærke mellem hænderne.

- Jo, det var første gang. Det var fint nok, men det er anderledes, siger han.   

Forud for deltagelsen var han spændt på, om det faktum, at det foregår på Agromek, hvor mange tusinde mennesker går igennem hallerne, ville øge presset.

- Jens og jeg talte om, at det ikke er så distraherende, som vi troede. Det er fint nok, siger han.

DBL-finalisterne er i aktion fredag første gang fra kl. 9 til 12 og efter en frokostpause, gennemfører de allersidste øvelse kl. 13, inden vinderen kåres ved en overrækkelse af Agromeks formand Sten Andersen kl. 14.

Emneord Agromek 2022

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.