Helt fundamental ændring: Nu kan du være med til traktorlanceringen
Gammelt setup for pressen er ændret, så nye traktorer nu lanceres online sammen med alle fans.

Engang var opskriften nogenlunde sådan:

En ny traktorserie lanceres ved, at pressen får et første indblik og så frigives data og beskrivelsen af modellen på en given dato og tidspunkt.

Men noget ændrer sig radikalt på traktorfronten for tiden.  

Flere og flere mærker lancerer for tiden deres nye modeller live online, hvor journalister sammen med fans følger lanceringen som en decideret live-event.

Indenfor kort tid vil vi se to online lanceringer.

28. august går Valtra live med fire nye traktormodeler fra 100 til 140 hk på en lancering på valtra.com kl. 9.

”Den anderledes lancering sker til dels på grund af den specielle situation vi står midt i, men også for give alle mulighed for at deltage i vores lancering”, lyder det fra Pamela Engels, senior manager, Communication & Digital Marketing hos Valtra i en pressemeddelelse, hvor det oplyses, at det hele foregår på valtralive.com.

Hun står ikke alene. For nylig lancerede MF en helt ny traktorserie på samme vis. Agco-mærkerne er dog langt fra alene med ideen.

John Deere har mere snævret samlet store grupper af journalister i den seneste tid i virtuelle rom til deres lanceringer.

Deutz-Fahr går bredere og er allerede i gang med markedsføringen på sociale medier for en større online event 8. september.

 

 

Her lanceres en helt ny traktorserie, hvor en af overskrifterne er ’connectivity’, som er også en af tidens store udviklingstrin på traktorsiden som på så mange andre felter i hverdagslivet.

 

 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.