Den har været undervejs nogen tid og er blevet forsinket yderligere af coronapandemien, men i slutningen af marts ventes næste generation af pick-up'en Isuzu D-Max til landet, temmelig moderniseret og med delvist ny teknik.
Modellen har fået et nyt og mere moderne udtryk, et mere rundhåndet komfort- og sikkerhedsudstyr og forbedrede tekniske specifikationer.
Isuzu Danmark har solgt i alt 435 enheder af den tidligere D-Max over de sidste seks år, hvilket giver en markedsandel på næsten 10 procent af pick-up markedet i Danmark. De væsentlige kundegrupper på det danske pick-up marked er anlægsgartnere, entreprenører, kloakmestre og lignende – og nogle af dem har behov for særlige løsninger.
"Vi har nogle udvalgte opbyggere, der varetager hele eller dele af de specifikke opbygninger. Samtidig monterer vi selv tilbehørsdele og udfører også selv mindre om- og opbygninger", siger salgschef for Isuzu Danmark, René Andersen.
Den nye D-Max har blandt andet fået differentialespær på bagakslen, en øget frihøjde og en øget vadedybde på 80 cm. Sikkerhedsudstyret er opgraderet, og motorprogrammet er baseret på en opdateret version af den velkendte 1,9-liters dieselmotor. Modellen har samme type firehjulstræk som den udgående model.
Modelprogrammet bygger fortsat på tre varianter; Single Cab, Extended Cab og Crew Cab i tre forskellige trim, Standard, Premium og Exclusiv. Priserne er endnu ikke på plads.
Relaterede artikler
Kommentarer