I øjeblikket har virksomheden opstillet 130 vejrstationer rundt omkring hos landmænd. Danish Agro vil sætte 200 stationer op hos kunder over hele landet, og ved udgangen af året forventer FieldSense, at der vil være sat 1.000 vejrstationer op i Danmark, som landmænd følger via en app.
Adm. direktør og medejer John Smedegaard er meget glad for samarbejdsaftalen og investoren, som kommer, efter at Pajbjergfonden for kort tid siden også investerede flere mio. kr. i virksomheden.
»Nu tror jeg, at vi kan rykke endnu hurtigere, end vi har gjort før. Det er et lækkert blåstempel af det, som vi har lavet, og så er der et rigtig godt match med deres kultur«, siger han.
FieldSense leverer flere løsninger til det digitale landbrug. Ud over vejrstationen, som måler vind, nedbør, luftfugtighed, lufttryk, UV-index, lysintenstitet samt temperatur i luft og jord, leverer FieldSense f.eks. også løsninger med satellitdata, der hjælper landmanden med at træffe beslutninger i marken.
John Smedegaard mener, at virksomhedens største potentiale er at kombinere data fra forskellige kilder.
»Dér tror jeg, at man virkelig kan gøre en forskel«, siger han og lover, at FieldSense har flere nye produkter på vej.
Kommentarer