Det er en nærliggende tanke, at en enkelt eller to af de ingeniører, som står bag den kommende nye Ford Ranger, måske selv har et nedlagt landbrug eller lille håndværkervirksomhed og i hvert fald en pick-up. Under alle omstændigheder har man hos Ford under udviklingen af den kommende Ranger været gode til at sætte sig i pick-up-ejernes sted og tænke nye tanker om, hvad de har brug for i det daglige.
Ford har netop offentliggjort nogle af de praktiske løsninger, som bliver tilgængelige til den nye Ford Ranger generation, som kan bestilles fra årets slutning, og som kommer ud på vejene i begyndelsen af 2023.
Bilens nye og lette bagklap kommer til at fungere som mobilt arbejdsbord. To skruetvinger er klar til at fastholde byggematerialer, mens udvalgte modeller også har en indbygget lineal.
Ejerne kan også uden videre bruge elektrisk værktøj som for eksempel en boremaskine eller andet ved at blot at forbinde det til bilens strømforsyning. Med en kapacitet på 400 watt er det muligt at strømforsyne alt fra en lille ovn, en elektrisk køleboks, smartphone eller computer.
Et nyt indbygget trin bag bagdækkene har gjort det nemmere at kravle op i ladet – hvilket Ford-ingeniørerne har erfaret, at mange Ranger-ejere gør jævnligt.
Ny og mere belysning hjælper kunderne med at finde udstyr eller materialer, der kan gemme sig i mørket ved at oplyse ladet eller 360-grader omkring bilen. Sidstnævnte er en funktion, der kan indstilles i FordPass-appen. Det er også muligt at tænde konkrete belysningszoner, hvis man for eksempel kun ønsker lys foran bilen. Det er tiltænkt situationer, hvor man vil sikre sig, at man har fået alt sit udstyr med og ikke efterlader noget.
Rangers lad har nu et volumen på 1.233 liter. Nu kan ladet klare en krydsfinerplade eller en palle i fuld størrelse. Længden på ladet er mellem 1.544 mm. til 2.305 mm. afhængig af model. Flytbare lastdelere giver mulighed for at skabe mindre rum, der kan opbevare små genstande, som kunderne tidligere har opbevaret inde i bilens kabine. Derudover har Ranger seks permanente surringskroge i ladet.
Under udviklingen har Ford indsamlet erfaringer fra flere end 5.000 pickup-ejere og afholdt adskillige workshops, hvor man har spurgt pick-up-ejere, hvad de efterlyser af evner i deres pick-up.
Relaterede artikler
Kommentarer