Populært landbrugsspil får egen liga - med knap 2 mio. kr. i præmiepulje
Der er knap 2 mio. kr. på spil, når udgiverne bag Farming Simulator skyder gang i en professionel turnering for hold til sommer.

Det ekstremt populære computerspil Farming Simulator 19 får nu sin helt egen liga med store præmiesummer.

Det skriver mediet The Verge, der forklarer, at en sæson i ligaen kommer til at bestå af 10 turneringer spredt over Europa, hvor der ved enkelt turnering er pengepræmier på spil til de bedste hold.

Til sidst skal der spilles finale, hvor præmiepuljen er på 700.000 kr. - inklusive præmierne ved de 10 indledende turneringer løber puljen op i cirka 1,8 mio. kr.

konkurrence blev tilløbsstykke 

Idéen om at lave en rigtig turnering er startet i det små med, at spillere for sjov begyndte at konkurrere i at stable halmballer mod hinanden, skriver The Esports Observer.

Det fik skaberne af spillet, Giants Software, til at forsøge sig med en lille konkurrence ved en landbrugskonference i Hanover, Tyskland, men det blev et kæmpe tilløbsstykke, fordi rigtig mange ville overvære konkurrencen.

Dansk gyllevogn indtager populær landbrugssimulatorMaskiner Mandag 8. oktober 2018 · 11:40

Og det er det, der har fået udgiverne til at gå videre og udvikle konkurrencen til stor skala.

solgte en million kopier på 10 dage

Turneringen starter til sommer, og slutter med finalen, der skal spilles ved FarmCon 2020, som er en begivenhed for folk, der spiller Farming Simulator.

Den nyeste udgave af Farming Simulator udkom i november og solgte ifølge udgiver en million kopier på bare 10 dage.

Det er dermed ikke kun på de danske landbrugsskoler og drengeværelser, at spillet, der har flere danske mærker med, er populært.

I Farming Simulator 19 er det bl.a. muligt at købe sig en Samson-gyllevogn og en Hardi-sprøjte.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.