Stort antal nye traktorer indregistreret i marts
Midt i corona-krisen har der været travlt med at få indregistreret nye traktorer, viser nye tal.

Marts måned blev en travl måned for traktorimportørerne.

Med 175 nyregistreringer var tallet pænt over de 155 styk i samme måned sidste år, viser DBI IT’s nyeste tal, som netop er frigivet her mandag morgen.

Måneden var især travl for Case IH og John Deere, hvoraf førstnævnte med 38 styk satte sig på førstepladsen og dermed ser ud til at være i samme form som sidste år i markedet.

John Deere var ikke langt fra med 34 enheder, mens Massey Fergoson med 23, New Holland med 20 og Fendt og Valtra med begge 19 følger pænt med i niveauet lige under toppen af ”traktorligaen”.

Tallene er udtrukket med 40 hk som basis – men stillingen havde med 70 hk som bundniveau stort set været den samme.

For hele første kvartal er det stadig Fendt, som er det mest indregistrerede mærke. Dermed har Agcos dyreste mærke fået en usædvanlig stærk start på sæsonen, om end mærket har tradition for at ligge solidt i de første måneder af året, hvor maskinstationer typisk får leveret en hel del traktorer.

Med 402 nyregistrerede traktorer efter første kvartal ligger markedet i øvrigt meget på sidste års niveau på samme tid med en lille pil opad.

Den mest populære traktorer efter de første tre måneder deles i øvrigt af Fendt og Case IH med modellerne Fendt 724 Vario og Case IH Puma 240 CVX med hver 22 indregistreringer.

Faktaboks

Nyregistreringer i marts

  1. Case IH, 38 stk.
  2. John Deere, 34 stk.
  3. Massey Ferguson, 23 stk.
  4. New Holland, 20 stk.
  5. Fendt, 19 stk.
  6. Valtra, 19 stk.
  7. Claas, 15 stk.
  8. Deutz-Fahr, 5 stk.

Totalt: 175 stk. mod 155 i samme måned 2019.

Kilde: DBI IT's bilstatistik.dk fra 40 hk og opefter i segmentet for landbrugstraktorer.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.