Joystick fra Danfoil med styr på bommen

Det nye Danfoil Comfort Joystick lanceres fra marts, primært til større trailersprøjter.

Den nordjyske sprøjteproducent, Danfoil i Svenstrup, udvider nu produktprogrammet med det nye Comfort Joystick. Joysticket, der kommer i handlen fra marts, kan anvendes til alle Danfoil sprøjter med DSC-styring fra årgang 2016 og fremefter.

»Joysticket indeholder fem proportionale funktioner og seks digitale knapper. Via de to proportionale ruller foran på joysticket reguleres hastigheden af bommens vinger trinløst. Det giver en god føling med bommen, der langt overstiger, hvad man kan opnå gennem en konventionel knapstyring«, siger Danfoils udviklingschef Martin Dyhrman Sørensen.

På bagsiden af joysticket sidder endnu en proportional rulle, som anvendes til trækstyringen, og som indeholder Easy Catch Control. Easy Catch Control er en funktion, som gør det let for brugeren at gribe trækstyringen ud af den automatiske sporfølgning.

»Det er specielt lækkert, når man skal bakke sprøjten ud i hjørnerne eller rundt om forhindringer. Det er langt at foretrække frem for blot at låse sporfølgningen, når man bakker. Bommens tilt og lodrette bevægelse styres også trinløst ved at vippe joysticket til siderne eller frem og tilbage. Man føler virkelig, at bommen bliver en forlængelse af operatørens arm«, siger Martin Dyhrman Sørensen.

Joysticket har været under udvikling i det seneste halvandet år, og i kombination med Hydra Pro (Hydraulik Proportional System) systemet, som blev introduceret med 2018-modellerne, har det ifølge Danfoil løftet bomautomatikken op på et nyt niveau.

»Joysticket er primært udviklet til vores større trailer sprøjter, og vores kunder har været en essentiel del af udviklingsprocessen«, siger udviklingschefen.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.