Kinas kræsne forbrugere sætter fut i markedet for mejerivarer

I Kina skaber premiumprodukter vækst for mejeriprodukter.

Det kinesiske marked for mejeriprodukter forventes at vokse betydeligt som følge af forbrugernes stigende efterspørgsel efter premiumprodukter.

Det skriver China Daily på baggrund af en ny rapport fra Sino-Dutch Dairy Development Centre.

Rapporten forventer, at der vil ske en årlig vækst på over 3 pct. i omsætningen af mejeriprodukter i løbet af de næste fem år, mens salget af yoghurt og økologisk mælk vil stige med mere end 10 pct. om året.

Salget af ost vil se en samlet årlig vækstrate på over 20 pct. i de næste 5 år, og produkter som mælkepulver vil fortsat være populære.

Kilde: Dairy Industry Newsletter, ifølge Udenlandske Mejerinoter udgivet af L&F

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.