Tyske mejerier fusionerer deres salg

De tyske mejerier Frischli og Wieshoff lægger deres salg sammen.

Frischli Milchwerke og Sahnemolkerei H. Wiesehoff vil fusionere deres salg, og i den forbindelse erhverver Frischli en minoritetsandel i Wiesehoff, skriver Udenlandske mejerinoter.

Wiesehoff er specialister i friske mejeriprodukter til industrikunder og havde i 2015 en omsætning på 83 mio. euro, svarende til cirka 620 mio. kr.

Frischli er specialister i UHT-produkter og mælkepulver og har tre anlæg i Tyskland. Wiesehoffs produkter vil snart blive solgt af Frischli i Tyskland og i udlandet.

Handlen er betinget af godkendelse fra de tyske konkurrencemyndigheder.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.