Dalbo i ny stil og med sort jubilæumsudgave

Dalbo viser på Agritechnica både ny stil og udtryk og tre markante nyheder inden for tromler, blandt andet sortlakeret jubilæumsudgave.

Nyhederne er læsset på lastvogne, behørigt indpakkede og skjult for nysgerrige blikke. Når Dalbo om kort tid stiller det tunge materiel op på Agritechnica i Hannover, er nyhederne så nye, som de næsten kan være. I skrivende stund foreligger der ikke billeder af producentens Agritechnica-nyheder, tre nye tromler.

En iøjnefaldende nyhed bliver sandsynligvis jubilæumsmodellen Minimax 630 Black Edition. Minimax serien har i år været på markedet i 30 år og er nu fremstillet i 25.000 eksemplarer, hvilket er årsagen til denne specialudgave, der fremstilles i en begrænset serie på 100 eksemplarer. Jubilæumsmodellen er udstyret med den kraftigere midterramme fra Minimax 830, store 400/60x15,5” hjul, sorte lygtehuse og hydraulikslangeholder og en markant sort lakering med specielle Black Edition stickers.

Dalbo kommer også med den nye tromle Multiroll 630 i Greenline versionen, som er baseret på den nye designplatform, og er en erstatning for græs-systemtromlen MaxiRoll Greenline. Den har stadig alle de velkendte Dalbo-features som fuldhydraulisk ind og udfoldning, hydraulisk vægtfordeling, overlap mellem tromlesektioner og effektive frontværktøjer.

Den tredje nyhed er den frontmonterede tromle, Frontflex 600 med en arbejdsbredde på seks meter, der sikrer stor kapacitet og en transportbredde på kun tre meter. Det specielle ophæng gør, at tromlen trækkes frem og dermed giver mulighed for styreudslag.

Ny stil

Ifølge Dalbos administrerende direktør, Carsten Abel, er det Dalbos målsætning for deltagelsen på Agritechnica i år, at de besøgende på standen både skal opleve en markant produktinnovation, men også en tydelig visuel udvikling og forandring.

»Vi oplever en ret tydelig udvikling hos de store traktor-brands, hvor design og emotionel føreroplevelse i stigende grad fylder noget og supplerer traktorernes og mejetærskernes fysiske ydeevne. Vi synes markedet fortjener noget tilsvarende indenfor redskabskategorien, og har derfor taget hul på en ny udviklingsplatform hvor design, kundeudbytte og fremstilling optimeres«, siger Carsten Abel, der tilføjer, at det kommer konkret til udtryk i form af to produktnyheder, som bl.a. vil vise nye former, farver og logo.

»Disse visuelle opdateringer implementeres også i hele vores Corporate Identity, f.eks. på stand-design, hjemmeside, brochurer og meget mere«, siger Carsten Abel.

Hal 12, stand A41.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.