Danske traktorkøbere nu mere Fendt-tosset end gennemsnittet

Fendt har lagt nye tal ud for deres markedsandel i Europa.

En god kampagne på bl.a. Fendts 724-model gav et ordentlig hop for traktormærket i Danmark i 2020.

Nu viser det sig, at Fendts danske salgstal ligger over gennemsnittet i Europa.

Mens Fendt fik en markedsandel på 10,6 pct. i hele Europa, så endte Fendt på en markedsandel på 12,8 pct. ifølge Fendts opgørelser.

Fendts markedsposition i Danmark er nogenlunde på det niveau, som mærket aktuelt oplever det i Østrig, hvor der også er vundet terræn det seneste år.  

På hjemmebanen i Tyskland sælger mærket hver femte traktor som landets største traktormærke i skarp duel med John Deere.

Fendt havde i øvrigt et mangeårigt mål om at producere 20.000 traktorer i 2020. Det mål blev dog ikke nået efter et corona-år, hvor produktionen blev indstillet i flere uger undervejs og det euroæpæiske traktormarked generelt var faldende. I oktober lød vurderingen fra Fendt, at man nåede en produktion på underkanten af 19.000 traktorer i 2020.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.