Højsæsonen lever videre for dansk silo-fabrikant

Egentlig burde salget være klinget af. Men højsæsonen fortsætter stadig for dansk producent, som sender siloer ud i hele verden.

Der snakkes ekstra hyggeligt over kaffen for tiden hos BM Silo. Det går nemlig rigtig, rigtig godt for tiden, når forhandlere kommer forbi for hos danske silofabrikant.

”Vores højsæson skulle være klinget af. Men salget forstsætter, og vi plejer at have leveringstid på 3-4 uger, men den er fordoblet for tiden”, siger ejer og eksportmanager Claus Martinsen, da LandbrugsAvisen kigger forbi på deres stand til Agritechnica.

Det er kunder fra hele Europa og verden, som bidrager til de gode tider hos virksomheden.

”Her på Agritechnica får vi mødt vores forhandlere fra hele Europa, som får solgt vores produkter. Der er eks. tyske virksomheder, der reeksporterer for os. De siger bl.a., at de tror på, at det russiske marked snart åbner op”, siger han.

BM Silo sælger omkring 2.000 siloer om året. Største kunde er landbrugsområdet, men det forventes at blive overholdet af plastindustrien i de kommende år. Største udfordring i det seneste år har været forhøjede stålpriser.

”Vi måtte rundt til vores forhandlere og sige, at vi sætter prisen op med 10 procent. Ellers kunne det ikke hænge sammen. Det er en snak, du må tage både flere gange. Men de forstod det, og nu ligger prisen stabil, og det er klart en fordel, at den ikke cykler op og ned”, siger Claus Martinsen.

Ikke her for ordrer
BM Silo har en af de mindre stande på Agritechnica. Til gengæld ligger den godt, selvom der nok er en del landmænd, der ikke lige når forbi her.

”Vi ligger et sted, hvor mange af vores forhandlere også er. Det her drejer sig om at drikke kaffe og vores relationer med dem. Vi skal ikke have solgt en masse”, siger han.  

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.