John Deere-prognose: Overskud på 24 mia. kr. i 2019

John Deere kommer forbedret ud af første kvartal.

Koncernen bag John Deere-traktorer, Deere & Company, meldes godt på vej i forhold til sine regnskabsmål for regnskabsåret 2019. I hvert fald meddeler Deere, at de fortsat forventer at tjene hele 24 mia. kr. for hele det nye regnskabsår.

Det meddeler John Deere i forbindelse med aflæggelsen af resultaterne for første kvartal i det forskudte regnskab, hvor der altså allerede er talt op for de første tre måneder.

Her steg omsætningen iøvrigt med 15 procent til knap otte mia. dollar svarende til ca. 52 mia. kr.  

Indtjeningen endte på ca. 3,3 mia. kr. i første kvartal. Sidste år gik John Deere i minus i første kvartal på grund af en stor regulering af skatten. Koorigeret for den store skatteregning sidste år har traktor- og maskinproducenten dog også forbedret sin reelle indtjening i det seneste kvartal. 

"På trods af usikre forhold i nogle af vores nøglemarkeder forventer Deere at få stærke finansielle resultater i 2019. Det her sementerer vores succes med at kreere en mere fleksibel omkostningsstruktur, udvide antallet af globale kunder og udvikle lederskab på de seneste præcisions-teknologier", lyder det selvtillidsfuldt fra topchef Samuel Allen i en pressemeddelelse.

John Deeres nye nøgletal kommer efter en uge, hvor hovedkonkurrenterne Agco og CNH også har præsenteret regnskabstal.

Mindre overskud på landbrugsmaskiner

Der er dog også sten i skoene hos topfolkene på Deere-hovedkontoret i Moline, USA.

Selvom omsætningen på maskin til landbruget og golfbane-segmentet er steget med imponerende ti procent, så er indtjeningen i dette kerne-segment faktisk faldet en anelse.

John Deere opgiver stigende produktionsomkostninger, højere udgifter til garantier, mindre favorabelt produktmix og højere udviklingsomkostninger. De stigende omkostninger blev dog delvist indhentet via prisstigninger og større volumen i antal afsatte maskiner.

 

 

 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.