Ny Hilux med flere muskler fra næste år

Toyota har løftet sløret for de første oplysninger om næste generation af Toyota Hilux, som dukker op på det danske marked næste år.

Toyota Hilux er forlængst blevet et begreb, og nu melder Toyota næste generation klar med nye multimediesystemer og en ny og kraftigere 2,8 liters motor med 204 hestekræfter og et drejningsmoment på 500 Nm. Den nye Hilux bliver introduceret i begyndelsen af næste år.

De første officielle billeder antyder noget om stil og udstråling af robusthed, som har været en del af konceptet, siden den første blev introduceret i 1968.

I kabinen er der et nydesignet instrumenthus, en ny og integreret 8” multimedie touch skærm samt mulighed for integration af smartphone med Apple CarPlay og Android Auto. Blandt mulighederne er nøglefri betjening, satellitnavigation, fuldautomatisk klimaanlæg, parkeringssensorer for og bag samt et JBL-lydanlæg med 9 højttalere.

Motormæssigt er der store ændringer på vej. I tillæg til den nuværende 2.4-liters dieselmotor med 150 hestekræfter og et drejningsmoment på 400 Nm vil det fremover være muligt at vælge en ny, større og kraftigere 2.8-liters dieselmotor med 204 hestekræfter og et drejningsmoment på 500 Nm.

Det vil stadig være muligt at vælge mellem varianterne Extra Cab og Double Cab samt mellem seks-trins manuelt gear og seks-trins automatgear koblet sammen med et firehjulstræk.

Der er solgt omkring 20 mio. Hilux på verdensplan, og i Danmark kører der i dag knap 4.000 Hilux på vejene. Salget af den nye Hilux åbner i Danmark senere på året, hvor også priserne bliver offentliggjort. Toyota forventer at kunne levere de første udgaver af den nye Hilux til danske kunder i begyndelsen af næste år.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.