
Ford Ranger har fået et nyt medlem i pick-up familien: Ranger Raptor.
Vores bilekspert Claus Worup tester i weekendens udgave af LandbrugsAvisens printudgave bilen, der betegnes som et godt bud på en bil, ”der på den ene side er noget af en børste og på den anden side en bil med næsten uventet teknisk forfinelse i forhold til biltypen”, skriver han.
Ranger-serien er i forvejen Europas bedst sælgende pick-up, og med Raptor udbydes der nu en firecylindret biturboversion af Fords 2,0-liters EcoBlue-dieselmotor med 213 hestekræfter og et maksimalt drejningsmoment på 500 Nm.
Fotos: John Christensen
Blandt detaljerne peger Claus Worup på Fords nye 10-trins automatgearkasse i bilen.
”Den er en teknisk lækkerbisken og vel nok et af Raptorens afgørende fortrin, da den ikke står tilbage for eksempelvis Volkswagens berømmede DSG-gearkasser. Skiftene mellem de 10 trin foregår silkeblødt og umærkeligt, når man lader gearkassen bestemme selv”, skriver han bl.a.
Har man brug for at tage reservedele eller værktøj eller en bunke hegnspæle med i marken, er man godt hjulpet med Raptoren. Til udstyret hører også et Mountain Top ladrulledækken, som er låsbart.
Terrænevner handler ikke mindst om fodtøj. 17” terræn dæk til alle slags underlag leveres som standard med hårdere sidevægge end standard fabriksdæk. Dækkene har dimensionen 285/70 R17.
I stuen er Raptor veludstyret med bl.a. eljusterbare møbler i dellæder og ruskind, nøglefri adgang og start, terrain management system, otte tommers touchscreen, bakkamera og DAB+ og navigation med dansk tale.
I stuen er Raptor veludstyret med bl.a. eljusterbare møbler i dellæder og ruskind, nøglefri adgang og start, terrain management system, otte tommers touchscreen, bakkamera og DAB+ og navigation med dansk tale.
Du kan læse meget mere i papiravisen, som du kan finde online i vores e-avis-udgave.
Relaterede artikler
Kommentarer