Stor vækst – men investeringer og våd høst trækker Semler Agro i nyt minus
Selmer Agro buldrer frem på omsætningen. Men indtjeningen er stadig negativ hos John Deere-forhandleren.

I sit andet leveår fortsætter Selmer Agro med at sælge stadigt flere maskiner til danske landmænd.

En af landets største maskinhandlere øgede nemlig omsætningen med 42 pct. til hele 677 mio. kr. John Deere-forhandleren, som servicerer store dele af Danmark, må dog samtidig notere sig – i lighed med sidste år – at driften i 2017 ikke nåede at blive lønsom.

Underskuddet lander denne gang på knap 30 mio. kr., hvilket er5,6  mio. kr. under forrige års resultat.

”Vi har i de to første leveår brugt mange penge på udvikling af Semler Agro, så vi står stærkt rustet som fremtidens maskinforretning. Vi har investeret i nye initiativer målrettet vores kunder, ligesom vi har brugt ressourcer på at træne og uddanne vores personale, der er en vigtig del af vores fremtidige succes. Det har smittet af på vores omsætningsresultat og kundetilfredshed, mens bundlinjen er mærket af investeringerne koblet sammen med udfordringerne i efterårets høst”, siger adm. direktør Morten Buus i en pressemeddelelse.

Flere kunder er tilfredse med Semler AgroMaskiner Torsdag 12. april 2018 · 00:00

Flere servicevogne

Selmer Agros erklærede strategi er, at antallet af reparationer i marken skal øges og antal mursten skal nedbringes. For få måneder siden meldte maskinhandleren ud, at man i år lukker flere afdelinger – og i stedet etablerer en række mindre værksteder.

Samtidig har Semler øget antallet af servicevogne med 30 pct. og foretager i dag et stigende antal a reparationer i marken.

”Det har været en yderst vellykket sæson, når man ser på netop vores evne til at servicere kunderne så tæt på deres hverdag som muligt. Andelen af reparationer i marken er steget markant, således at mere end halvdelen af vores reparationer i dag udføres ude ved kunderne og lige for enden af deres mark”, Morten Buus.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.