Toyota aktuel med ny elektrisk praktiker

Toyota introducerer i juni den nye elektriske udgave af den kompakte varebil, Toyota Proace City. Hos Toyota konstaterer man, at interessen for elektriske varebiler er stigende.

Toyota har netop åbnet for salget af den elektriske udgave af producentens kompakte Proace varebil, Proace City Electric med priser fra 244.990 kr. ekskl. moms og erhvervsleasing fra 2.638 kr. om måneden. Samtidig bliver det også muligt at få modellen som fuld elektrisk personbil til priser fra 299.990 kr.

Den elektriske varebil måler 4,75 meter i længden i den længste udgave, Long, mens Medium er 35 cm kortere. Det giver mulighed for godslængde på over to meter, og vælger man udgaven med Toyotas Smart Cargo system, hvor en lastluge i adskillelsen mellem varerum og kabinen kan åbnes, er der plads til gods med en længde på 3,44 meter. Det er den samme længde som i benzin- og dieseludgaverne af samme model.

En af årsagerne til pladsforholdene er, at det store 50 kWh lithium-ion batteri er placeret i bunden af bilen under gulvet og derfor ikke optager ekstra plads. Batteriet giver en rækkevidde på op til 274 km og kan hurtiglades med op til 100 kW, hvilket betyder, at opladning fra 0 til 80 procent sker på en halv time.

Strømmen fra batteriet leveres til den frontmonterede elmotor med en maksimal ydelse på 100 kW eller 136 hestekræfter. 

Proace City Electric kommer som varebil i to forskellige udstyrsudgaver. Base+ rummer som standard bl.a. aircondition, fartpilot, højdejusterbart komfort førersæde med lændestøtte og armlæn, sædevarme samt træbund i varerummet med skridsikker bund belægning. Comfort byder på noget mere, såsom 8” multimedie touch skærm, dobbelte skydedøre, to-personers passagerbænk, parkeringssensorer og Smart Cargo systemet.

Når Toyota introducerer den nye elektriske Proace City i juni, vil man også kunne købe udgaven som personbil. Her får man mulighed for op til syv sæder.
 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.