Danfoil Concorde kørte over 11.000 hektar hos Poldanor
Dansk-polsk landbrug har gode erfaringer med Danfoil marksprøjter, både Concorde og Airhammer.

Når den nordjyske producent af marksprøjter, Danfoil, stiller standen op på dette års Agritechnica i Hannover, vil man kunne videregive nyttige kundeerfaringer fra bl.a. et stort brug i Polen, Poldanor.

Poldanor S/A driver i dag 13.500 ha og er en del af Axzon A/S Gruppen. I foråret 2016 købte Poldanor sin første Danfoil 3000 liters Concorde sprøjte med 30 meter bom og injection system.

»Monteret med fronttank på traktoren kommer kapaciteten op på 5.500 liter, så det er muligt med 180 ha behandlet areal på en påfyldning. Den første Danfoil Concorde har indtil videre behandlet ca. 11.000 ha med meget positive resultater«, lyder det fra Poldanors direktør, Bjarne Møller, som på grund af de positive resultater i foråret besluttede at ombygge en traditionel 14.000 liters trailersprøjte af andet fabrikat til en 11.000 liters/30 meters Danfoil Airhammer.

»Med den kan vi behandle op til 360 ha på første vand- og kemikaliepåfyldning. Planen er over de næste to år at ombygge de sidste fire af vores nuværende 14.000 liters trailersprøjter til Danfoil Concorde Injection system«, siger Bjarne Møller.

Poldanor praktiserede allerede inden købet af Danfoil Concorde Injection reduceret kemikaliedosering, men med Danfoil Concorde Injection mener direktøren, at man kan reducere kemikaliedoseringen yderligere.

Concorde Injection systemet får også en væsentlig rolle, når Poldanor fremover vil implementere RoboWeedMaps.

Faktaboks

Poldanors erfaringer

  • Kemikalier og vand holdes adskilt.
  • Mulighed for spotsprøjtning.
  • Enkel og hurtig rengøring.
  • Stor kapacitet og fleksibilitet.
  • Enkel betjening.
  • Kemikaliebesparelser.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.